Monday, March 5, 2007

binnenkort 8 maart, begin maar al te oefenen... meer info hier beneden....

* 8 maart * wereldvrouwendag EN.... ja ja.... zie hieronder....

Ik wil een speciale oproep doen aan iedereen die Luc kent om even aan hem te denken op 8 maart ….want …. ’t is zijnen verjaardag dan!

Misschien kunnen jullie allemaal wel wat goede (reis)wensen in zijn richting sturen (voor de anderen mag dat ook hé), ik doe dat alvast ook met een verjaardagsgedichtje erbij. MerciKUS alvast! Sabine.

Skeetje,

Ik stuur een klein gedichtje vol liefde naar jou. Alleen maar om te zeggen hoeveel ik van je hou. Het zijn alleen maar woorden die ik vandaag aan je geef. Je zou er niets aan hebben wanneer het daarbij bleef. Maar woorden worden daden van liefde, vriendschap en van trouw. Ze zullen steeds verraden hoeveel ik van je hou!

Extra liefs en een grote knuffel op je verjaardag, ikke.

Als ik het goed heb stond er na de knuffel, op 8 maart, de tocht van Yuksom tot Ravangla op het programma (mits geen wijzigingen uiteraard) en gingen ze ook het Tashiding klooster bezoeken en het Tibetan Refugee Settlement aldaar. Misschien komt er wel een taart en/of kaarsjes aan te pas?


Het Tashiding klooster is vanuit Ravangla een 20 min. wandelen, Tashiding is het meest heilige kloosterkomplex in Sikkim en Guru Rimpoche beschreef het als volgt: het hart van "Beyul Demazong". Het werd gebouwd in 1716, het kloostercomplex is tevens de locatie van de "Thongwa Rongdol" Chorten. Alleen maar deze heilige stoepa aanschouwen wist alle negatieve zaken weg. (Zouden ze dat nodig hebben?) Het klooster staat ook bekend voor het "Bumchu" festival. Tijdens dit festival wordt de “Heiligwater”kruik geopend en een klein gedeelte wordt uitgedeeld. (anders zijn ze alles kwijt hé!) De origine van dit water dateert uit de tijd van Guru Rinpoche (Padmasambhava), de 7de eeuw en bezit tevens relikwieën van alle heilige plaatsen in India.

Ravangla (2122m) is een rustig dorpje, van hieruit kan men naar één v d 4 heilige grotten te Sikkim, de “SHAR CHOK BEPHU” grot. Misschien doen ze dat wel… of ook niet? Ra ra…
Hier beweert men dat de 9de Karmapa, deze plaats gezegend heeft waar het Rolang klooster werd op gebouwd in 1768. En als toemaatje kunnen ze ook nog naar het “Menam Wildlife Sanctuary”, 3500 hectares groot, met rode panda’s, civetkatten, luipaarden, bloedfazanten, zwarte arenden en nog veel meer speciale soorten fauna en flora. Wie weet….
Ik hou het momenteel bij mijnen poes….. Happy birthday!!!! Poessie!

Tot tot… Sabine.


p.s. ik heb dit berichtje iets vroeger gestuurd in geval dat jullie nog veel willen oefenen wat die (reis)wensen sturen betreft…. Ikzelf oefen nu al ganse dagen, allee toch bijna… dada.


het klooster te Ravangla

No comments: